Goa - Reisverslag uit New Delhi, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit New Delhi, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Froukje

05 April 2005 | India, New Delhi

Relaaaaaaxed!

We hebben er net een paar daagjes Palolem op zitten en dat was echt super! Lekker in een simpel bamboe hutje, op het strand, met daarnaast een tentje waar we elke ochtend ouderwets aan de yoghurt met muesli en vers fruit zaten, uitkijkend op de zee. Opvallend was dat er daar echt alleen maar mooie (jonge) mensen waren, genieten dus haha!

Na aankomst met de bus vanuit Margao werden we meteen meegeloodst naar een leuk plekje met hutjes, alleen om te kijken...maar ze hadden een leuke prijs van Rs 200 per nacht, nog geen 4 euro, dus dat deden we maar. Lekker rondgelopen en gezwommen, 's avonds aan het strand gegeten, de volgende dag likewise alleen gingen we mee met een eigenaar van een nieuw resort aan het einde van het strand. Hij liet zijn plek eens zien, in het donker weliswaar, maar het was echt heeeeeeeeel romantisch en mooi. Uiteindelijk hebben we er een, zeker voor Indiase begrippen, lange nacht van gemaakt (1.30u). We zaten daar met een man uit Manchester die echt zo lachen was en met die eigenaar. Uiteindelijk zaten we alleen maar met die Engelsman te kleppen, later met nog 2 Nederlanders van onze leeftijd en een nogal dronken Duitser die alles een beetje zat te observeren en af en toe een punt wilde maken, uit het niets... Dik lachen!

Vandaag zijn we teruggegaan naar Margao, omdat we morgen vroeg (6u) de trein naar Bombay hebben. De trein is echt perfect. We hebben sleeper class en dat slaapt prima, zelfs met je backpack en rugtas in je nek :). En opa Brand, we zijn blij geen airco coupe te hebben, die airco hier is overal te heftig en we hebben gewoon fannetjes aan en de ramen staan open. 's Nachts was het ook gewoon koud... zal in Delhi misschien wel anders zijn, maar dat zien we dan wel ;).

De medereizigers zijn vooralsnog zeer behulpzaam, niet alleen in het wegwijzen, maar ook in het voeden, haha! We zaten in de trein van Chennai naar hier en we hadden geen avondeten mee, omdat we dachten dat er wel een pentrycar zou zijn. Was er dus niet, maar er komen wel bij elk station mannetjes binnen met eten. aangezien we te weinig aten volgens onze overbuurvrouwen, kregen we chapatti's toegestopt en van een pater die er ook zat een aantal witte boterhammen en banaantjes... Eigenlijk een goede stunt om "onwetend" op reis te gaan en zo aan je eten te komen hahaha! Nee, dat doen we nu anders. Straks nog even wat fruit halen voor morgenochtend en ook nog even een slaapplaats regelen voor vanavond. We hopen op het station te kunnen slapen in een van de retiring rooms, anders gaan we terug de stad in.

Ik probeer net foto's te downloaden, maar dat gaat hier niet. Heel jammer...

xfr

• 05 April 2005 - 13:53

Elisabeth Puig:

Hola Froukje!
    Me alegro mucho de que te lo estés pasando tan bien aquí en la India. Gracias por el e-mail.Espero que puedas resistir el calor.Un beso desde Solvay Barcelona!!

• 05 April 2005 - 13:57

Harrie Kanters:

Lieve meiden,
    Lekker genieten van de andere kant van India. Het is jullie gegund. Liefs,
    Harrie

• 05 April 2005 - 14:12

Pieter Heres:

als jullie dat allemaal maar volhouden zo....

• 05 April 2005 - 16:36

Irene:

Wat avondtuurlijk,ik geniet van je verhaal Froukje,we komen hier weer aan onze trekken.
    Harstikke leuk al die moeite!!!!!!!!
    Geniet maar van al jullie belevenissen.Marl we ontvingen vandaag je mooie kaart,te gek.
    Liefs liefs lieve meiden
    het gaat jullie goed.
    Mams.

• 05 April 2005 - 18:26

Hanny:

Mooi begin van jullie reis! En leuk om dat zo snel te vernemen.
    Nog veel plezier de komende tijd! En houdt ons vooral op de hoogte.

• 05 April 2005 - 19:28

Oma Heres:

Wat vind ik dat mooi Froukje dat jij zo geniet. Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis en het gaat goed. Ja, even schrikken he? Maar we gaan ons best doen om er weer doorheen te komen. Veel liefs van ons!
    xxx oma!

• 06 April 2005 - 08:53

Lotte:

Klinkt leuk allemaal. Geniet!
    dikke X

• 06 April 2005 - 19:04

Bren:

Haai Wijffie ;-))
    Leuk dat alles nog goed gaat he!Viel Spass!!!
    xx

• 07 April 2005 - 17:23

Ivanka:

Nog meer van die verhalen en ik word helemaal jaloers.
    Geniet ervan. En kunnen jullie het zonnetje ook in Europa wat meer laten gaan schijnen ?.

Geniet ervan, Ivanka.

• 08 April 2005 - 06:51

Jetske:

wat een leuke verhalen zeg! spannend allemaal. dus nu gaan jullie lekker relaxen.. missen jullie de jongetjes niet? en vice versa? vast wel he. lijkt me wel moeilijk voor die kids ook, die hebben zo;n vertrouwen opgebouwd in jullie en weer net gewend aan dat nieuwe in hun leven, gaan jullie weer weg! hoe durven jullie! nee hoor grapje.

nee leuk joh. ik heb vanavond premiere, en morgen nog een voorstelling. dus wordt ook spannend, gister hadden we generale repetitie en utieraard ging alles mis. gelukkig niet zozeer qua spel(hoewel ik niet op 1 zin kon komen, maar ach who;s counting), maar zeer zeker qua techniek! de beamers vielen uit, de lichten vielen uit, drama drama. als dat maar goed gaat, anders wordt het wel een heel letterlijke invulling van een tragikomedie!

dikke kus veel plezier toegewenst aan jullie beiden!
    xxx jet

• 08 April 2005 - 07:25

Bram:

Wat geweldig om zo rond te trekken. En wat zijn de mensen daar nog meelevend. Geweldig toch dat je eten krijgt toegestopt van wildvreemde mensen die het zelf ook niet echt breed zullen hebben. Geniet nog lekker van deze rondreis en houdt ons op de hoogte. Groetjes Bram