Mumbai (Bombay) - Reisverslag uit Bombay, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Mumbai (Bombay) - Reisverslag uit Bombay, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Mumbai (Bombay)

Door: Marl

09 April 2005 | India, Bombay

Mumbai rocks! Daar zijn we het over eens. Een metropool (met 16 miljoen zielen) die alles heeft wat een stad moet hebben. Skylines langs zee, parken, patserige Victoriaanse bouwkunst, enorme markten, en zelfs trendy koffiebars. Het is de stad waar jongeren het westen omarmen, waar de truitjes strak mogen, en gympen schaamteloos onder sari's uitsteken. Maar natuurlijk ook de levende bevestiging van het bekende India-cliché: contrast. Aan de voet van glimmende bankgebouwen liggen de sloppen. De straatkinderen zijn standvastig (we lopen ze geprikkeld voorbij, maar eh, waarom waren we ook alweer hier?). Iedereen weet het, de kloof is er, ik kan er niets nieuws over vertellen. Behalve dan dat het verontrustend is dat je nog maar van weinig onder de indruk bent.

Maar goed, Mumbay is een stad om naar terug te keren, ooit. Te wonen en werken wellicht. Maar nu eerst even een trein pakken naar Jaipur, de roze stad. Op naar de echte noordelijke hitte.

Ps:
* Site-seeing stories komen als de foto's er zijn. Ze komen er aan.
* Het is zover: ik heb voor het eerst diarree! Mijn ijzeren reisgezel heeft vanzelfsprekend nergens last van.
* En ben eindelijk immuun voor muggen. Ze prikken, en ik voel niets, dat is vrijheid!

• 10 April 2005 - 17:32

Hanny:

Weer prachtig beschreven Marl! Nog veel mooie ervaringen jullie twee!Graag gauw weer bericht.

• 11 April 2005 - 09:25

Irene:

Je weet het weer mooi te beschrijven in details.Is te hopen dat je vlug van die schijterij af komt,je verzwakt dan veel te snel.Niet te lang mee lopen(uitdrogen het gevolg)Maar dat weetje wel
    he Marl.
    Geweldig weer al die nieuwe berichten,echt een waar leesgenot.
    Geniet er beiden maar van, de tijd gaat snel.
    Lieve groet,
    Mams.

• 11 April 2005 - 09:37

Irene:

Froukje je laat ons weer heerlijk genieten van jullie belevenissen.Er is ook veel te zien en te beleven en ook nog tijd maken voor het thuisfront.
    Laat ons genieten van jullie reis.
    Hopelijk komt Marl van haar diarree af,beterschap
    Marl,knap vlug op.
    Tot gauw maar weer.