Senti - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Senti - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Senti

Door: Marl

Blijf op de hoogte en volg

30 Juni 2005 | India, Pondicherry

Zeven dagen nog, tamelijk onwerkelijk. Sentimentele dagen breken aan. Dit is de laatste knuffel van die jongen, het laatste lekkere eten dat voor me klaar wordt gezet, de laatste keer dat kleine (en grote) negerhandjes zweterig aan me plakken, de laatste keer dat ik als popster word behandeld. Niemand zal meer in mijn hand prikken, om te zien hoe het witte rood wordt of verbaasd staan van de blauw/groene aderen in mijn arm, niemand zal meer bedelen om pennen, ballonnen of 'one picture'. Gewoon weer Marl, zonder dat super-voorvoegsel 'sister'.

Heerlijk anoniem op straat. Communiceren met mensen. Praten. Pim. Begrepen worden. Zeggen waar het op staat. Maar ook: verhuizen, werk zoeken, regen...
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

  • 01 Juli 2005 - 13:09

    Rhiannon:

    Het is vreemd dat je twee weken voor je weggaat eigenlijk al weg bent. Twee weken is een hele vakantie! Het is niet leuk, maar het wordt wel minder erg na verloop van tijd. Welkom terug lieverds.

  • 01 Juli 2005 - 14:42

    Lotte:

    Ja, dilemma's he. Maar dat eten moet je gewoon proberen zelf te produceren door ergens de recepten te regelen (of vaker naar de curry to carry). Werken is echt niet zo heel erg als het lijkt. Verhuizne is leuk, want Rhiannon en ik mogen dan in een busje rijden en de regen is al lang weer opgehouden. Zo.

  • 01 Juli 2005 - 16:02

    Pieter Heres:

    als ik het zo lees zal het een wederzijds gemis zijn, voor jullie en voor de kids daar. Het was kennelijk grosso modo toch heel positief: anders mis je het niet! En zo beroerd is het hier nou ook weer niet hoor: de eerste hittegolf hebben we al weer achter de rug. Zuig al het moois nog maar even goed op!!

  • 01 Juli 2005 - 20:14

    Irene:

    Zo te zien eten jullie met je vingers,smaakt dat beter dan met mes en vork??Dat ziet er lekker uit,mag je hier ook maken,ik laat me verrassen!!!!
    Laat ons nog eventjes genieten van alle nieuwtjes,
    Daaaag Mams.

  • 02 Juli 2005 - 14:18

    Leonore:

    Nog heel even en dan weer op Nederlandse bodem, weg van al dat eten, getrek, gestaar, hitte en weet ik het wat nog meer, maar zoals je schrijft krijg je daar alle Hollandse sores weer voor terug!! Geniet nog even...

  • 03 Juli 2005 - 13:32

    Arianne:

    Jullie bijna weer terug. Ik bijna weer weg.... Ik heb ook maar zo'n waarbenjij.nu aangemaakt. Toch best grappig, zo'n internet-dagboek!! Mijn belevenissen vind je op skip.waarbenjij.nu Succes nog met acclimatiseren!
    Groetjes Arianne

  • 03 Juli 2005 - 19:36

    Giulio En Marleen:

    Dat zal wel erg wennen zijn na een half jaartje India.
    Eten, drinken, taal , kleur, veel zal anders zijn dan toen jullie nvertrokken.
    Geniet nog die paar dagen en welkom in dit piep kleine Nederland, waar je inderdaad anoniem over straat kunt.
    Bedankt voor de kaart en goeie reis terug
    Giulio en Marleen

  • 04 Juli 2005 - 07:22

    Rob:

    Nou kop op, aan alles komt een eind. Goede reis terug voor jullie, en wie weet welke reis de toekomst brengt.
    Groet Rob

  • 04 Juli 2005 - 15:46

    Hanny:

    Het zit er nu echt bijna op. Wij zullen jullie berichten gaan missen. Geniet er nog van, sterkte met het vertrek daar en weer jullie draai vinden hier.
    Goede reis en tot gauw.

  • 05 Juli 2005 - 11:35

    Ellen:

    Meiden, genieten nog even van jullie tijd daar! De herinneringen neemt niemand jullie meer af. Ach, en zelfs van het door de regen op de fiets door Utrecht crossen kun je straks weer blij worden… tot snel!!

  • 05 Juli 2005 - 12:31

    Anke:

    Veel plezier nog die laatste daagjes.
    Al enig idee waar jullie volgend jaar heen willen?
    Groetjes en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 110235

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: