BOEHOEEEE!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu BOEHOEEEE!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

BOEHOEEEE!!

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2005 | India, Pondicherry

Hehe, alle schaapjes zijn weer op het droge!

De jongens zijn gisteren in grote getale teruggekeerd naar de Transit School en wat waren we blij om ze allemaal weer te zien. Menigeen was flink gegroeid, sommige kleine schatjes zijn veranderd in stoere jochies met een harde HEEEY SISTAAA! i.p.v. een verlegen lachje. Er zijn ook weer heel wat nieuwe jongens bij, veel grote jongens wel.

En ja, dan komt het afscheid van de papa's en mama's, voor zover die meegekomen zijn dan, het waren er niet bijster veel. Dus ja, wat krijg je dan, TRANEN met tuiten. Sommige jongens waren gisteren en vandaag ontroostbaar, maar we hebben ons best gedaan. Toch wel erg schattig. De tactieken van afscheid nemen zijn ook geinig om te zien. Sommige jongens geven hun moeder nog even een knuffel, maar de meesten niet, ze zijn hier niet zo van de emo-afscheid, dat komt achteraf. Anderen die lopen gewoon alvast weg, alsof zij hun ouders ergens achterlieten.

Met de jongens kwamen alle koffers mee, met wat nieuwe kleertjes, die gemerkt moesten worden. Marl en ik hebben gisteren dus heel wat blouses, broekjes, hempjes, onderbroeken, etc. becijferd. Aangezien er ineens een enorme rush was van jongens probeerden in eerste instantie de ouders en later de jongens je "om te kopen" zodat je eerst bij hen kwam merken. Marl werd zelfs 10 roepies aangeboden door een snotneus, haha, zonder blikken of blozen he!

Vandaag begonnen de klassen, nog neit helemaal officieel natuurlijk, maar geleidelijk aan wordt alles nu serieus. De eerste tikken zijn ongetwijfeld al uitgedeeld en er zullen vast nog meer heimweeige tranen komen.

Ohja en boehoee, ik ben een paar dagen terug nog even de "boevrouw" geweest. We wilden de jongens die al die tijd op de transit school hadden gezeten, trakteren op een filmpje, maar ja i.p.v. een ontzettende Tamil movie, werd het ineens een Kung Fu film... omdat de nieuwe brother dat zo graag wou. Ik was het er al niet mee eens voor we naar binnen gingen, maar goed, we zouden het aankijken. Uiteraard was ik weer wat sneller dan de rest ;> en bleek al snel dat deze film uitermate ongeschikt was voor de kleine kijkertjes (gevechten met hakbijlen, de koppen die in het rond vlogen, etc.) dus ik werd een partijtje boos!! Uiteindelijk een compromis gesloten om na de pauze te kijken wie er wou blijven. Veel geharrewar (en natuurlijk stond er binnen een een paar seconden een kring van nieuwsgierige tamils om ons heen), veel beteuterde gezichtjes, maar uiteindelijk kwam toch iedereen mee terug naar de Boys Home. Ja, ik was echt zooo boos, ik vond het zo onverantwoord t.o.v. die kleintjes. Gelukkig namen de jongens het me al snel niet meer kwalijk.

Vandaag overigens nog wat treinkaartjes gehaald voor een weekendje Kochin, Keralavoor alsmede voor de terugweg richting NL, die via Arga dus de Taj Mahal, naar de airport van Delhi gaat.

Ok, nou dat was het verhaal.. check ook de nieuwe foto's, het is gelukt!!

xfr

  • 08 Juni 2005 - 17:36

    Marl:

    Vind jij het ook zo raar Frouk, dat alles opnieuw begint, maar het voor ons ten einde loopt?

  • 08 Juni 2005 - 17:46

    Froukje:

    ja maar met een einde komt er ook weer een nieuw begin...

  • 08 Juni 2005 - 17:48

    Marl:

    Zullen we dan maar op elkaar gaan reageren als niemand anders het doet?

  • 08 Juni 2005 - 17:49

    Marl:

    Of is dat flauw

  • 08 Juni 2005 - 17:51

    Froukje:

    Ja maar het staat wel leuk als er dan een groot aantal staat bij "reacties".

  • 08 Juni 2005 - 17:57

    Marl:

    Is!

  • 09 Juni 2005 - 07:26

    Lotte:

    Volgens mij heeft die blanke Indiaanse bijzonder veel haar op haar gelaat, of zie ik dat verkeerd?

  • 09 Juni 2005 - 07:27

    Lotte:

    En wanneer komen jullie terug? Is dat op een tijd dat ook gewone mensen naar schiphol kunnen komen?

  • 09 Juni 2005 - 08:20

    Rhiannon:

    DAT is nou een leuk idee. In het kader van: we hebben OV en we studeren en we hebben het zooo druk; laten we naar Schiphol gaan!

  • 09 Juni 2005 - 08:21

    Rhiannon:

    En spotte ik daar zowaar een foto van onze Marl! Poehee.:)

  • 09 Juni 2005 - 12:14

    Stephan:

    Ik zie al stoeten mensen op schiphol voor me. Oranje-legioenachtige taferelen. EK 88... rondvaart door de grachten.

  • 09 Juni 2005 - 15:17

    Jerry:

    Ha Frouk!

    Leuke foto´s allemaal, hoor! Kom je snel weer eens op een feessie als je terug bent?

  • 10 Juni 2005 - 05:29

    Peter:

    Ik kom jullie wel ophalen op Ernakulem junction. Het is in het centrum. Vanaf daar is het 20 minuten tot een half uurtje bussen naar de campus. Slapen kunnen jullie gewoon bij mij, als je dat aandurft natuurlijk. Scheelt weer rs he!

  • 10 Juni 2005 - 07:57

    Lotte:

    We bouwen gewoon een feestje op het vliegveld en dat die twee dan helemaal uitgeput zijn en alleen maar willen slapen, dat staan we natuurlijk niet toe!

  • 10 Juni 2005 - 07:58

    Lotte:

    Hoewel een rondvaart door de grachten natuurlijk ook ene leuk idee is. Ik zie het al voor me: allemala mensen die denken dat koninginnedag toch echt al geweest is...jaja maar dit zijn ónze helden!

  • 10 Juni 2005 - 19:56

    Hanny:

    Ja, klopt helemaal. Alles is in steeds repeterende beweging. Toch een mooi idee. Geeft je steeds weer nieuwe kansen. Als je even niet mee wil of kan. Komt wel weer de volgende golf, misschien met een iets andere slag, maar toch...
    Wij laten ons hier toch vaak meeslepen met het idee; "onze kansen NU of NOOIT te MOÉTEN GRIJPEN".
    Ik hoop dat jullie e.e.a. een beetje blijven behouden als jullie de draad hier weer oppakken.
    Maar voorlopig nog een fijne tijd daar en laat inderdaad vooral weten wanneer jullie weer terug komen.

  • 11 Juni 2005 - 15:46

    Pieter Heres:

    een warme groet uit een warm thailand van ons allen: opa oma jetske mama en papa, hier gaat het ook wel aardig....

  • 14 Juni 2005 - 23:00

    Suzannah Vree:

    Hey dear sisters, Dank je wel voor jullie mooie verhalen. Met veel plezier gelezen. Hoop dat jullie veel geleerd en gebracht hebben van en naar zo'n verre cultuur. Ben benieuwd naar live-verslag. Als je vliegtuigtijd stuurt, komen we je halen. Ja, je leest het goed, dit is een dreigement! ;-) Alleen mocht het tussen 1 en 12 juli zijn dan ben ik niet van de partij, want dan ga ik een cursus volgen in een Tibetaans- Boeddhistisch klooster in Zuid-Frankrijk en bijkomen van m'n nieuwe baan. Werk nu 40 maar meestal minstens 50 uur per week. Erg leuk werk, communicatie (veel schrijf- en leeswerk) voor War Child. Veel succes met het afscheid, dan mogen jullie boehoe-oe roepen. En tot ziens daarna! Groetjes, Suzannah

  • 17 Juni 2005 - 09:20

    Irene:

    Weer genoten van die mooie foto,s.Wat zijn die kinderen fotogeniek.
    Wie regeld het verkeer op Schiphol als die twee lieve mensen thuis komen?
    Ik laat me verrassen.
    Geniet nog even van India en daarna van.........??
    Tot gauw,doei Mams

  • 20 Juni 2005 - 21:29

    Hanny:

    Halloo, zijn jullie daar nog???
    Al zo lang geen bericht meer op jullie site aangetroffen. Ben heel benieuwd hoe het daar nog gaat de laatste weken. Alvast heel veel sterkt bij het afscheid nemen. Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 110234

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: