Small-talk - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Small-talk - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Small-talk

-Ja
-Wat heb je gegeten?
-Rijst, chapatti en sambar
-Oh
-En jij, heb jij gegeten?
-Ja
-Wat heb je gegeten?
-Igli
-Lekker
-Ja, èn weinig calorieën!
-Haha
-Heb je broers of zussen?
-Een broer en een zus
-Dag!

(x 200)

• 10 Maart 2005 - 13:23

Bram En Eveline:

In Gambia hadden we soortgelijke gesprekken dag in dag uit, uur na uur steeds weer hetzelfde. Na een tijdje kun je op de automatische piloot antwoord geven op de vragen die ze stellen.
    Leuk dat jullie al in april gaan rondtrekken. Ben benieuwd naar de verslagen uit andere delen van het land.
    Groetjes Eveline en Bram

• 10 Maart 2005 - 13:28

Froukje:

What's my name, sista?

• 10 Maart 2005 - 13:29

Marl:

En hadden wildvreemden daar ook altijd de openingszin: Heb je al gegeten? (dus niet eerst hallo, of hoe gaat het met je?)

• 10 Maart 2005 - 13:44

Bram:

Het eerste wat ze zeiden was meestal "Do you like the Gambia and what do you think of the people?" of "where are you from"
    Vervolgens het gebruikelijke hoe heet je en is het je eerste hier op vakantie. En vervolgens: "ik ken ook iemand in Nederland." (briefje met naam en adres worden getoond) "Mag ik je adres voor als ik in Nederland ben?" Dus zo kwamen ze aan de namen van Nederlandse mensen en de plaatsnamen van Nederland
    Maar echt iedereen van jong tot oud en zowel mannen als vrouwen probeerden gesprekken aan te knopen. Een enkeling zonder goede bedoelingen overigens, maar dat heb je overal wel denk ik.

• 10 Maart 2005 - 13:46

Bram:

Foto van de meloenen komt me bekend voor. Had je in Gambia en Senegal ook overal langs de weg zulke bergen.

• 10 Maart 2005 - 15:31

Stephan P.:

Ik zag zojuist het wereldnieuws ( van de EO natuurlijk) en ik dacht, laat ik nog eens surfen naar mijn eigen ontwikkelingsmedewerkers ter plekke. Ik kwam dus bij jullie uit. Voorlopig laat ik het hierbij. Dat neemt niet weg dat wanneer ik nog eens iets te melden heb, dit ook doe. Oh wacht. Ik heb een leuke stage aan mijn fiets gehangen bij het hippe Archis (www.archis.org) Goed. Genoeg over mij, meer over jullie

• 11 Maart 2005 - 11:15

Rob L.:

Wat lekker al dat eten.
    Kun je misschien receptjes uitwisselen.
    Groet Rob