International Transit School - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu International Transit School - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

International Transit School

Door: Froukje

03 Maart 2005 | India, Pondicherry

Bonjour!

Ja, Marl en ik hebben er 3 "friends" bij. er zijn eergisteren 3 Franse vrijwilligsters bijgekomen om de kinderen "hygiene classes" te geven. Dat betekent dus dat ik weer eens tolk/ vertaler ben, want de Franse meiskes spreken geen tot weinig Engels. Wel tof, kan ik mn Frans weer ophalen.

De afgelopen dagen waren nogal relaxed. We hadden afgelopen zaterdag een dagje uit naar Mahabalipuram, een plaatsje waar uit enorme rotsen temples zijn gehouwen en waar er een leuk strand is. We hebben lekker op het strand gelegen, met de kleren aan natuurlijk, maar toch enigszins opgestroopt. Liggen we daar... met de ogen dicht, doen we ze open, wat blijkt... staat er een hele groep van wel 8 Indiase vrouwen om ons heen!! Te gillen dat er een tsunami kan komen en dat we maar weg moeten, althans dat dachten we er zo uit op te kunnen maken. Wij bleven natuurlijk gewoon liggen. Nederlands als dat we zijn.

Leuk om te zien nu, met die nieuwe vrijwilligsters, dat wij toch wel zeer geintegreerdzijn en goed voorbereid waren. Zji totaal niet. Ze kwamen lekker in hempjes en minirok naar de Transit School gisteren. Ze werden stiekem uitgelachen door de jongens. Fth. John Louis vroeg vandaag of wij ze weg wijs konden maken, (mede omdat ik hun taal spreek) en of we ze ook meteen konden vragen om zich te kleden zoals wij, hehe!

We merken ook dat onze band met de jongens heel sterk aan het worden is. Als er vreemden komen, dan gaan ze niet achterelkaar staan, maar achter ons. Het lesgeven gaat ook steeds beter, bij mij dan... Kortom het wordt steeds leuker.

In april gaan we trouwens flink op reis. we gaan van hier naar Goa, Bombay, Jaipur, New Delhi, Agra, Shimla, Varansi, Kolkata (Calcutta) en naar Pondy. Dat is dus heel India in heel april. :> Wordt echt super vet!
Mochten er nog mensen zijn met suggesties voor logies/ bezienswaardigheden/ lekkere mannen in deze steden, dan hoor ik het graag!

Ok, dat was het voor nu. Zo maar weer eens eten.

xfr

• 03 Maart 2005 - 20:23

Oma Heres:

Wat leuk Froukje wat je allemaal vertelt. Ik heb net een mail gestuurd voordat ik dit las.Fijn dat het met de jongens zo goed gaat.Je raakt al aardig ingeburgerd en gaat in april maar weer op reis. Nou geniet maar hoor. Ik vind het erg leuk voor je.
    Kusjes van ons!!

• 04 Maart 2005 - 12:07

Rob L.:

Zo zie je maar je gaat naar India en kunt ook nog je Frans wat ophalen.
    Als internationals kun je dat altijd wel goed gebruiken. Weer een mooi verhaal en leuke foto´s
    Groet Rob

• 04 Maart 2005 - 13:18

Anke:

Maak maar veel foto's van Bombay. Dat zullen Varsha en Chanda leuk vinden. Dacht tenminste dat ze daar vandaan kwamen!

• 04 Maart 2005 - 14:44

Ivanka:

Ja, inderdaad Varscha en Canda komen uit Bombay. Daar liggen hun roots.
    Nou jullie zijn wat van plan, met al jullie reisplannen. Leuk dat jullie die kans hebben. Krijgen jullie een totale indruk van India. Geniet van de rondreis, en maak vooral mooie foto's. Altijd leuk, om straks weer terug te kijken. Er zullen een heleboel indrukken op jullie af gaan komen, en met foto's houd je die vast.
    Voor als jullie straks weer terug zijn in het koude, kwakkelend, beetje zon, en veel regen Nederlandje.

• 04 Maart 2005 - 22:18

Pieter Heres:

hallo internationals, hier een groet uit iets minder dan gedacht zonnig marokko. Betekent april dat dat een intermezzo is in jullie verblijf of is dat een reis in het kader van het project? Hoe het ook zij, geniet er van, maar die oproep over lekkere mannen...

• 05 Maart 2005 - 12:58

Ester Janssen:

He Marl en froukje ,
    wat een ontzettend leuke website. Ziet er warm uit daar en dan te bedenken dat hier al 3 dagen ...jaaaa al 3 dagen meer dan 15 cm sneeuw ligt joehoe!!! En dat het 's nachts zo'n 15 graden vriest. Ach ieder zijn ding. Ga heerlijk door met genieten van alle ervaringen warm , koud mooi en verwoest... geniet ze heel veel liefs van uit een wit Nederland Es

• 06 Maart 2005 - 19:46

Pim:

Hallo dames,

Jullie vermaken je prima daar he?!?

Heel veel plezier en keep up the good work!

Groeten uit het koude Nederland van:

Pim

• 06 Maart 2005 - 21:45

Opa Brand:

Oh la la, cettes coquine filles francaises. Wie heeft dat stel uitgekozen en voorbereid? Hoe lang blijven ze? Hebben ze een lesprogramma in het Engels? IS er wel slaapplaats of moeten jullie jekamer offeren?
    Wat goed om te lezen dat het lesgeven je steeds een beetje beter afgaat Frouk en jullie het vertrouwen hebben gewonnen van de boys.
    Wat een onverwachte verrassing te lezen dat jullie in april gaan touren i.p.v. aan het einde van jullie verblijf.
    April is natuurlijk een betere maand wat weer betreft. Maar pikken jullie dan eind april de draad weer op bij Don Bosco tot eind juni?
    Wie heeft jullie reisprogramma opgesteld? Hebben jullie al reserveringen bij de airlines of de railway en bij welke onderkomens?. Wat is er terechtgekomen van die geoderen die uit NEderland per vrachtwagen zijn gezonden? De voorzitter van SHO liet er ook geen misvertsnad over bestaan dat hij het een verkeerd initiatief vond. Beter geld gestuurd dan onbruikbare goederen die alleen aan de kant van de gevers een goed gevoel opleveren
    Vandaag hebben we ons een paar uur gekoesterd in een heerlijke zon in onze tuin waar wwel 15 cm sneeuw lag. Alsof we in Zwitserland zaten.
    Veel liefs van Opa

• 07 Maart 2005 - 10:36

Fam,. Brand:

Hebben jullie nog voldoende ruimte voor foto's of zullen we jullie ruimte aanbieden door dit te kopen volgens de methode op deze site?

• 07 Maart 2005 - 15:33

Jolien:

Marl, ik denk aan je, ook al hoor je niet veel van me. Maar ja, kwantiteit is niet het belangrijkste zoals je zeker weet!!!
    Liefs