Mooi - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Mooi - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Mooi

Door: Marl

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2005 | India, Pondicherry

Ik hou van de zon en de bussen in de middag, de muziek, de theeplantages en het zout dat wordt gewonnen, de tekeningen op straat, de bloemen in het haar, de geuren van de kinderen, de neus- en teenringen, de zon de brandende zon om tien uur 's ochtends en de palmbomen de kokosnoten onderweg en dan helemaal vol zitten, de avonden, geruisloze avonden, de zee het zout de sari's en alles op straat en iedereen is middenstander en de vlechten van de jonge meisjes en de kokosnootolie, de vriendschap en de belofte dat de toekomst open ligt.

  • 28 Februari 2005 - 11:56

    Froukje:

    Oftewel, kokosnoten zijn lekker!

  • 28 Februari 2005 - 15:27

    Mirte:

    zucht..., wat heerlijk. Wat mooi. Wat waar.
    Wat fijn om te horen op een stressvolle middag.

  • 01 Maart 2005 - 09:29

    Irene:

    Dat klinkt zalig, hier is het erg koud en winderig.Heerlijk om warm en gezellig thuis te blijven.Wat is er toch veel te zien en te beleven jou ontgaat ook niets,alle kleine details worden waargenomen.Prachtig om dit te lezen.Geniet er maar van.
    Liefs mams.

  • 02 Maart 2005 - 11:26

    Opa Brand:

    Lieve Marl,
    Jij hebt absoluut schrijftalent. Je moet je aanmelden bij TROUW of NRC om een ccolumn te schrijven over jullie verblijf. Je bovenstaande ontboezeming kan zo op de achterpagina van NRC.
    Groeten van Opa Brand

  • 02 Maart 2005 - 14:08

    Pelle:

    Ik hou van de sneeuw die mijn brilleglazen tot een waterige waas doet versmelten, van de gladde klinkers en de eenden op het ijs, van de wind die mijn te laag uitgesneden jas doorsnijdt, mijn verkilde en verkouden keel afknelt, en de mensen wachten allemaal, tot de leestekens van de lente weer zin aan het leven zullen geven. En ik hou van de gedachte dat ik volgende week in een vliegtuig stap en mezelf uit deze snotterige ellende katapulteer. En dat de toekomst nog nooit zo open heeft gelegen.

  • 02 Maart 2005 - 15:55

    Cecy:

    Hola!..
    Brenda me pasó la dirección del sitio.. pero no entiendo nada jajajaj.. espero que te la estés pasando increíble..
    Escribe algo en inglés nop?..
    Te mando un abrazote!..

  • 03 Maart 2005 - 13:29

    Marl:

    Ik hou van mensen die weggaan en werelden verbeteren, die conflicten oplossen en verder kijken dan die laffe historische wetenschap, ik hou van het cynisme, de humor en de realiteitszin, die alle hongernegers en dictators in Afrika versteld zullen doen staan.

  • 03 Maart 2005 - 15:24

    Jetske:

    ik vind hongerneger een zeer onaangename term

    als je dat soort woorden blijft gebruiken, zullen ze je niet aannemen bij Trouw, NRC en aanverwanten

  • 03 Maart 2005 - 22:12

    Hanny:

    wat heet MOOI

    Meid wat kun jij ons jullie belevenissen van binnenuit op een mooie manier laten meebeleven.
    Ik kijk steeds weer uit naar een volgend bericht.

  • 05 Maart 2005 - 13:38

    Marl:

    Maar Jet, dat berichtje was bedoeld voor Pelle, en daar moet je vooral geen aantoot aan nemen. Het begrip komt uit een oudejaarsconference van Youp van 't Hek (van 2003 als ik het wel heb). In sommige kringen is het algemeen geaccepteerd... In ons hart zijn we allemaal politiek correcter dan we lijken. Echt waar. Veel succes in dat grote huis!

  • 05 Maart 2005 - 23:59

    Stephan:

    Inderdaad: Hongerneger is postmodern.(=volkskrant) De noot naar youp ook ("bosje hongernegers")

  • 06 Maart 2005 - 09:54

    Stephan:

    Sneeuw. Het heeft hier gesneeuwd! En hoe! Weet zeker je kleine vriendjes te vertellen over sneeuwen en belangrijker sneeuwballengevechten!!!

  • 06 Maart 2005 - 16:23

    Jetske:

    tja ok, maar dan nog.
    geschreven taal is klare taal. als je het zegt met een bepaalde gezichtsuitdrukking en intonatie, kan het iets heel anders betekenen.

    er zijn genoeg mensen die dat soort termen niet op prijs kunnen stellen, en al helemaal niet als ze het geschreven zien staan, zonder het sarcasme te kunnen horen in de stem.
    ik denk dat het slim is om dat soort grappen alleen in je vriendenkring rond te strooien.

  • 08 Maart 2005 - 12:27

    Marl:

    Jet, misschien hebben we hier te maken met een generatieconflict (maar hoeveel jaar scheelt het nou helemaal?). Ik heb namelijk een takkehekel aan emoticons die moeten uitleggen dat iets 'grappig' of 'met een knipoog' bedoeld is. Het haalt het leuke uit taal, de verborgen boodschap, het meerledige, de ironie tussen de regels door, het maakt lui. En als iedereen maar altijd rekening houdt met 'de mensen die bepaalde dingen niet op prijs stellen' zou het een saaie boel worden. Nooit iets nieuws, geen taboes doorbroken, provocaties in de kiem gesmoord, maar nog veel erger: TAAL ZOU STATISCH WORDEN. Word asjeblieft niet iemand die niemand voor het hoofd wil stoten, die ja en amen zegt, die zich in een (taalkundig)keurslijf laat trappen om anderen te plezieren (ik weet dat je niet zo bent)X.

  • 08 Maart 2005 - 20:14

    Jet:

    zo ben ik ook heel erg zeer zeker totaal niet.
    en ik heb nooit gezegd dat je de term had moeten onkrachten met een emoticon.

    ik zeg alleen dat het naar overkomt als je het leest en geen kennis hebt van verdere achtergronden van de schrijver.

    maar goed, 'nederland is een vrij land, je mag zeggen wat je wil'.

    veel succes met de arm!

  • 09 Maart 2005 - 12:04

    Rhiannon En Lotte:

    Voor Jetske: hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger hongerneger

  • 09 Maart 2005 - 13:12

    Jetske:

    beetje kinderachtig dit.

  • 17 Juli 2010 - 09:11

    Test:

    (k)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 110394

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: