Kijk hoe mooi alles is - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Kijk hoe mooi alles is - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Kijk hoe mooi alles is

Door: marl

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2005 | India, Pondicherry

Een week lijkt uit meer dan zeven dagen te bestaan. Zoveel indrukken, mensen en voedsel. En toch zoveel rust.

Natuurlijk hebben wij ook alle boeken gelezen over drukte, verkeerschaos, smog en stank. Maar de eerste dagen leefden we in een paradijselijke microkosmos van palmbomen, bruine snoetjes en heerlijke geuren. Verbrande kokosbast en sandalwood. Afgeschermd van de wrede Indiase buitenwereld, zodat er onmogelijk sprake kon zijn van een cultuurshock.

Het lesgeven gaat als vanzelf. Annemieke en Arianne voorspelden dat al, maar wij hadden zo onze twijfels. Het is geen geheim dat Froukje en ik 'niet zo van de kinderen zijn', maar hier staat ieder gevoel op zijn kop. Ze zijn net zo lief als ze er uit zien. Alle honderdtwintig. Ik kan niet anders zeggen. Ze dringen zich op een lieve manier op. Warme handjes houden je steeds maar weer vast. Hun enthousiamse is onverwoestbaar. Smekend kijken grote bruine ogen me aan, nadat ze tien keer hun naam hebben gezegd. "Sista, what's my name?" "Dunno brother" zeg ik beschaamd, alle tien de keren...

We worden wakker met gezang en gaan naar bed met gezang.

  • 25 Januari 2005 - 12:20

    Froukje:

    Hallo allemaal!

    Er staan nu 2 foto\'s op de site, er volgen nog meer!! Ik heb mn cdrom met adobe vergeten en kan de foto\'s niet verkleinen. Maar binnenkort krijgen jullie het te zien hoor!

  • 25 Januari 2005 - 12:22

    Marl:

    Ik heb heus wel door dat je die laatste zin hebt gewist. Boefje!

  • 28 Januari 2005 - 21:35

    Pieter Heres:

    met gevoel geschreven marl. Hoezo 'niet van de kinderen'? Kennelijk was er nog nooit zo een beroep op die gevoelens gedaan. Koester het maar.
    En verder: froukje: waar blijven die foto's nou? adobe vergeten???

    kus, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 110392

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: