tegenvallertje - Reisverslag uit Delhi, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu tegenvallertje - Reisverslag uit Delhi, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

tegenvallertje

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2005 | India, Delhi

Namaste!

Daar zitten we dan, in de hoofdstad, Delhi. Net Jaipur gehad, dat was een beetje een tegenvallertje. De mensen daar moeten allemaal wat van je, continu wordt je nagefloten, aangesproken (en dan vooral door rickshaw drivers), bedonderd. De paleizen waren wel erg mooi.

Marl is nog steeds niet lekker, ook in Jaipur niet, dus ik ben daar 1 dagje alleen op pad gegaan. De oude stad ingelopen, eerst helemaal verkeerd, een gedeelte in waar kennelijk nooit toeristen komen, haha. Een mannetje nam me maar even mee op z'n scooter, de goede richting op, alle kinderen in de straat gillen van het lachen. Bij het Old City Palace aangekomen, werd ik aangesproken door een rickshaw driver die me voor een mooie prijs het een en ander zou laten zien, ook iets buiten de stad. Zodoende gingen we langs the Wind Palace (Hama Mahal), Water Palace, langs olifanten, een textielbedrijf die voornamelijk exporteert (daar 2 tuniekjes laten maken, achteraf weer veel te veel voor betaald maar goed, ze zijn wel erg leuk en ach...ben ik ook een keer goed bedonderd :)) daarna nog naar een familie die sieraden maakt en toen ben ik the Old City Palace maar in gegaan. Was allemaal wel leuk om te zien, zeker in de Hama Mahal, daar had je leuke uitzichten over de stad en richting de forten in de omgeving. De Hama MAhal werd gebouwd voor de vrouwen van de koning. Zij konden daarvandaan door raampjes kijken naar de gebeurtenissen op straat, zonder gezien te worden.

Gisteren met Marl even langs de leukste plekken geweest en 's middags zijn we de bios in gegaan. Was wederom een te hippe film, want de zaal was nogal stilletjes. Er was trouwens nog een enorme groep studenten uit Eindhoven, van de TU, we zagen van verre al dat dat Nederlanders moesten zijn en ja hoor... nog even gezellig gekletst en toen ieder zijn weg.

Vanochtend om een uurtje of 5 kwamen we in Delhi aan. Met de bus ergens proberen te komen... en uiteindelijk een hotelletje gevonden, op aandringen van zo'n commissie flippo, maar ik heb niet met ons laten sollen, ik heb mooi afgedongen op de kamer.. ha! Ja nog even en ik word echt goed in dat afdingen! Nu zijn we behoorlijk moe. Vanochtend nog wel wat geslapen en rond gewandeld, net weer geslapen. Zo maar eten en weer slapen.

We probeerden een trip te boeken naar de Taj Mahal, maar dat heeft ook nog heel wat haken en ogen. Bij de een betaal je 3/4000 rupees en bij de ander 400, heen en terug met de bus. Maar dan ben je er nog lang niet, de Taj Mahal is ineens duur geworden, bijna 20 euro entree... en de andere forten kosten ook nogal het een en ander. Maar ja, het is een must see, wat mij betreft. Hopelijk is Marl over 2 dagen ietsje sterker en dan gaat ze mee. Vandaag en morgen lekker relaxen, de stad een beetje zien, dan naar Agra en dan naar Varanasi, hindus spotten :p.

Met de hitte valt het trouwens alles mee, we vonden het in Pondy warmer.

tot de volgende keer!
xfr

  • 13 April 2005 - 13:09

    Rhiannon:

    Meis,

    Zorg dat je genoeg drinkt he. Geniet van de resterende tijd, maar ik wil je ook weer heelhuids terug.

    Liefs,
    Rhiannon

  • 13 April 2005 - 14:51

    Rob L:

    Ja Froukje ding maar goed af op alles. Anders pakken ze je telkens. En Marl ik hoop dat je snel opknapt zodat je ook kunt genieten van alle mooie zaken.

  • 13 April 2005 - 16:37

    Pieter Heres:

    jammer voor marl. wens haar sterkte van ons, inderdaad goed drinken etc. Tegenvallertjes horen er ook bij. Bovendien, ik heb afgelopen weekend weer wat kleren gekocht: ik denk dat ik iets duurder uit was dan jij...
    Verder: de Taj Mahal is inderdaad een must see. Ik heb me er aan vergaapt op diverse momenten van de dag.
    Fijn dat je weer wat liet horen. er wordt van gesmuld!!

  • 13 April 2005 - 20:01

    Oma Heres:

    Zo, Froukje jij durft om zo maar bij een vreemde op de scooter te gaan. Je had weer een lang verhaal. Gelukkig dat de hitte meevalt want je vertelde eerder dat het zweet zo maar van je afviel. Ik heb weer genoten van je verhaal veel liefs van oma en opa en de groeten van Hillie en Martijn want die zijn hier.
    tot gauw!

  • 13 April 2005 - 21:26

    Djamiel:

    Je had vaker 's ochtends naar de BBC moeten kijken Frouk! Daar heb je 's ochtends allerlei programma's waar mensen dingen kopen en er vervolgens op afdingen. Werkt erg inspirerend, op een vlooienmarkt heb ik toen aardig wat af weten te dingen :)
    groetjes,
    Djamilah

  • 13 April 2005 - 21:28

    Djamilah:

    Ik bedoel natuurlijk, waarop de mensen eerst afdongen, en dáárna het kochten ;) (het is al laat)
    X Djamiel

  • 14 April 2005 - 08:47

    Opa Brand:

    Lieve Froukje en Marl. We zijn diep onder de indruk van jullie voortvarende en gedurfde ontdekkingsreis door India.Wordt nu niet te overmoedig en blijf goed uitkijken voor bogus gidsen en zo. Als Marl nog niet beter voelt moeten jullie een arts opzoeken.Als je in Delhi naar het General Hospital gaat zullen jullie een belangrijke ervaring rijker worden.Er werken daar heel bekwame artsen, maar je zult er ook zien hoe de lokale bevolking wordt behandeld. Veel succes met jullie trip naar Agra. Val niet voor overdreven lage prijzen. Dat levert meestal ergernis op over gebrek aan service. Veel liefs van Opa

  • 14 April 2005 - 10:33

    Leonore:

    Hey hallo!!

    Taj Mahal moet je eigenlijk nog even gaan zien, is toch wel heel gaaf! reis se nog even en beterschap he Marl!!
    groetjes Leonore

  • 14 April 2005 - 15:32

    Oom Gerard:

    Ik volg je reis op de voet en ben jaloers. Ook op je ondernemingszin. Ben benieuwd of de Taj Mahal zo mooi is als ze zeggen. H.Groeten.

  • 14 April 2005 - 20:23

    Ivanka:

    Meiden,

    Wat leuk dat we tijdens jullie rondreis zoveel kunnen meegenieten van jullie ervaringen.
    Veel beterschap voor Marl, en nog veel reisplezier. Dat levert voor ons weer veel leesplezier op.

    Ivanka

  • 15 April 2005 - 11:53

    Anke:

    Hallo Froukje,
    let je goed op Marl?
    Stuur haar maar naar de dokter. In iedergeval wens ik jullie nog veel reisplezier en voor Merel veel beterschap.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 110290

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: