Weekend - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Marl

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2005 | India, Pondicherry

Het werd eens tijd om de stad te gaan bezien. Een veredeld Europees dorp wordt Pondicherry ook wel genoemd. En misschien is het daarom zo mooi...

We hebben de ashram van The Mother gezien. Een Franse meditatiegoeroe waar we allemaal veel van kunnen leren. Ja heus! In die Ashram is een soort van graf ('ze is niet dood, ze heeft haar lichaam verlaten') met veel bloemen en rust. Heel veel rust. Misschien moeten we een snelcursusje mediteren gaan volgen, zodat we ons niet zo verloren voelen op sacrale plekken. Je hoort er toch niet helemaal bij als observerende westerling.

Verder is er nog een mooi strand, niet te vergelijken met Scheveningen. Het is namelijk leeg. We weten niet of dat te maken heeft met aangespoelde tsunamilijken, of dat India gewoon geen zwem- en zonnebaadcultuur kent. Vrouwen zwemmen sowieso niet, ze verspillen hooguit het onderste gedeelte van hun dure sari's aan zout en zee.

Na een botanisch tuintje te hebben meegepikt zijn we naar Auroville gegaan. Een internationaal commune-achtig dorp, met allerhande buitenlanders die zich tot het hindoeisme hebben laten bekeren ('so stupid', volgens onze christenfundamentalistische teacher annex gids). In het hart van de 'stad in wording' staat de matrimandir. Een gouden bol, waar naar hartelust gemediteerd kan worden. Allemaal ontworpen door diezelfde Mother, waar ik het net al over had. Het is allemaal heerlijk hippy, maar ook heel dorps. Met kokosplantages, arme Indiërs en rommel die overal op het platteland te vinden is.

Ik mag dat wel. Wie weet, koop ik op een goede dag een stukje land, wat jij Frouk?

  • 06 Februari 2005 - 15:14

    Bianca:

    Gatsamme, wat echt zo'n website......, ik moet hier - dit is pas mijn eerste bezoek - even aan wennen. Ik zal de volgende keer wel wat sympathieker reageren!!!!
    Dag Marltje!

  • 06 Februari 2005 - 18:19

    Oma Heres:

    Leuk weer wat van jullie te horen.Ik ben blij dat je weer beter bent Froukje.
    Houden zo. Leuke foto,s.
    Zijn dat de kinderen waar jullie mee omgaan? Ik wens je veel succes met je lesgeven en dat je resultaten kan maken.
    veel liefs van opa en oma Heres!

  • 06 Februari 2005 - 18:33

    Pieter Heres:

    leuk jongens, foto's!! oude tijden herleven voor me. De veranderingen daar gaan niet zo hard als hier: het ziet er hetzelfde uit als 24 jaar geleden...

  • 06 Februari 2005 - 19:21

    Jolien:

    He marl!!! Ok, echt slecht, maar ik kijk nu pas voor het eerst je site en zie daar een enorm aantal verhalen!!!! Die ik net dus allemaal achter elkaar heb gelezen!!! Echt super om te lezen. Ik heb wel een goed excuus om zo weinig gekeken te hebben hoor. Heb namelijk minder trouwe waarbenjij.nu-vriendinnetjes die maar 1 keer in de maand wat schreven ofzo! Heel veel, ja, hoe moet je het nou toch mooi zeggen?, succes, sterkte, plezier, voldoening, warmte, liefs enz. daar en ik sluit me vanaf nu aan bij de groep met trouwe lezers (?!)
    Dag! kus

  • 06 Februari 2005 - 20:46

    Pim:

    Hee nu zie ik ineens meer foto's! Met een Marl erbij zelfs, leuk!

    Het klinkt allemaal zo ongelooflijk mooi, zoo gaaf.

  • 07 Februari 2005 - 07:39

    Simone:

    Jeetje, ik kon me er al niks bij voorstellen: India. Nu vind ik het nog indrukwekkender! Blij dat jullie je vermaken daar!

  • 07 Februari 2005 - 09:07

    Hanny:

    geweldig leuk dat we jullie avontuur een beetje kunnen "meebeleven". En die foto's helemaal mooi
    Bedankt.

  • 07 Februari 2005 - 12:41

    Rob:

    Schitterende foto's.
    En bij zo'n verhaal is het alsof ik er zelf ben.
    Laat maar komen die foto's en verhalen, prachtig, Rob

  • 08 Februari 2005 - 20:44

    Bram En Eveline:

    Prachtige foto's.
    Leuk dat je zelf er ook een keertje opstaat.
    Blijven schrijven en foto's maken.
    Groetjes evelinen en bram

  • 09 Februari 2005 - 05:46

    Bren:

    Hoihoi!Leuke site, ik zal hier vast nog wel wat bezoekjes brengen!Ook leuk dat er foto's opstaan zie ik ook nog es wat jullie daar uitspoken!;-))))

  • 09 Februari 2005 - 18:22

    Ivanka:

    Mooie foto's hoor !!!

    Verder nog veel plezier in jullie ontdekkingstocht naar het echte India. Volgens mij hebben jullie dat al gevonden hoor !.

  • 09 Februari 2005 - 19:38

    Pelle:

    Hadden jullie dan in de verste verte verwacht dat ik minder dan een maand nodig zou hebben om me er aan te herinneren dat jullie zo'n website-je (schrijf je dat zo marl?)over het wel en wee van het avonturierschap hadden geopend? Nou dan.

    Puik verslag, zal het geregeld peilen voortaan.

  • 10 Februari 2005 - 09:34

    Lotte:

    Hee daar powerwoman!Heb je ook een echt adres? Als ik dan nu een verjaardagskaart stuur, komt ie misshcien over een maand aan?

  • 11 Februari 2005 - 12:02

    Marl:

    Tering Pelle, ben jij het echt (in Zimbabwe)?

  • 11 Februari 2005 - 12:03

    Marl:

    Tering Pelle, ben jij het echt (in Zimbabwe)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 110387

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: