Kortachtig - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Kortachtig - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Kortachtig

Door: Marl

Blijf op de hoogte en volg

02 Juni 2005 | India, Pondicherry

We hebben de afgelopen week Don Bosco projecten gehopt. Ik moet hier en daar wat meningen herzien... Prachtig werk. Fathers die ploeteren met weinig middelen. Misschien ligt de oplossing wel in opsplitsing, er zouden twee Don Boscos's moeten bestaan. Een voor de reguliere scholen en een als puur liefdadigheidsproject. Vrijwiligers zouden zich dan helemaal op dat laatste kunnen richten en zich omringen met mensen die het zelfde doen.

Op sommige projecten wilden we blijven, omdat het precies was zoals we het ons hadden voorgesteld. Maar natuurlijk is het ook weer fijn om terug te zijn op de transitschool. Heb zin om weer les te gaan geven. Froukje zal ongetwijfeld een hele update geven over de afgelopen week (puike paleizen gezien, een communiefeest en mooie kinderen), ik heb daar nu niet zoveeel zin.

Het is raar dat we hier nog maar een maand zijn. En ik vind het flauw dat het zo'n lekker weer is in Nederland!

Jongens, hebben jullie NEE gestemd? Kan ik jullie dan geen moment alleen laten?

Kus.

  • 02 Juni 2005 - 10:12

    Harrie:

    Hoi meiden,
    Ik heb weer genoten van jullie humor en relativeringsvermogen! Die opmerking over die 'nee-stemmers'sloeg in als een bom!
    Nou dat mooie weer is weer ver te zoeken. De verwarming brandt weer volop. Dus we weten weer wat we écht missen.
    Ben nu bezig om voor nieuwe kandidaten een plekje te vinden in India. Wat meer keuze dan vorig jaar. Nu wil iedereen naar Zuid-Amerika, vorig jaar was datIndia. Met de groepsreis bezoeken we in 2006 in ieder geval Pondicherry. We zien er naar uit.
    Liefs en groetjes, Harrie

  • 02 Juni 2005 - 15:52

    Annemieke:

    Hoi!
    He wanneer zijn jullie precies terug? Wil jullie graag nog ff zien voordat ik over 8 weken naar Pondy vertrek!
    Heb trouwens nog een flinke mail naar Froukje gestuurd, al gelezen?
    Geniet nog van deze laatste weken!

  • 02 Juni 2005 - 18:19

    Irene:

    We hebben lang moeten wachten op mooi weer,daar hebben jullie daar toch geen gebrek aan.Zo te zien houden jullie zich goed op de hoogte wat hier gebeurd,Frankrijk heeft ook nee gestemd.Is dat niet iets voor jou om een nieuw project op te zetten??????
    Het zit er voor jullie inderdaad bijna op,wat gaat de tijd toch snel.Maak er nog even wat goeds van.
    Liefs Irene.

  • 03 Juni 2005 - 13:32

    Anke:

    Hoi Marl,
    Ik vraag het nog maar eens. Hoop dat ik nu wel antwoord krijg????
    Op welke dag ben je terug in Nederland?
    Dan weet ik of ik je nog zie voor mijn vakantie. En of we een slaapplaatsje hebben om naar schiphol te gaan.
    Je hoeft je geen zorgen te maken. Veel mensen zijn het met je eens. NEE!
    Groetjes Anke

  • 04 Juni 2005 - 19:16

    Hannny:

    Volgens mij laat je het NEE in het midden, en het is misschien ook maar beter voorlopig... zelfs voor ons hier als "medegrondleggers in Maastricht".
    Tja...het gaat snel en de beeldvorming in India ( maar ook elders)blijft turbulent begrijp ik.
    Geniet er nog van DAAR MET jullie TWEETJES,Tot gauw, groeten Hanny

  • 09 Juni 2005 - 12:19

    Stephan:

    JA. en excuses voor de 62% van ons land die in de war is. Ik heb het van de daken, nou ja, een dak, geschreeuwd, maar de idioten van de SP en de PvdD (dieren) waren me met slimme slogans als: een ja voor de grondwet is een ja voor stierenvechten, proefdieren en een kut milieu, op basis van het argument dat het er niet instond en daarom betekende dat je er voor was. Mijn analyse was dat in dat geval, aangezien er niets over goed weer in de grondwet staat mensen die tegen zijn, voor slecht weer zijn.

  • 15 Juni 2005 - 12:07

    Mirte:

    He marl,
    ook ik heb mijn uiterste best gedaan mijn mede-landgenoten ervan te overtuigen JA te stemmen maar het mocht niet baten... En ik had nog wel zoveel mooie argumenten (niet van die nare populistische onderbuikgevoelens bangmakerijen)
    Anyway, breng je jongens nog maar het een en ander bij. Veel plezier in je laatste maand! kus, mirte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2005

afleren

30 Juni 2005

Senti

21 Juni 2005

Schommel

08 Juni 2005

BOEHOEEEE!!

05 Juni 2005

Beetje nieuws
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 110239

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: