Beetje nieuws - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu Beetje nieuws - Reisverslag uit Pondicherry, India van marlenfroukje - WaarBenJij.nu

Beetje nieuws

Door: Froukje

05 Juni 2005 | India, Pondicherry

Hallo hallo!

De tijd vliegt! Deze week beginnen de lessen weer op de Transit School, dus het zal de komende dagen snel vol raken in de gangen. Nu zjin er nog een stuk of 15 jongens, nog geen 10% van het normale aantal.

24 April gingen we naar Chennai voor de Perpetual ceremonie van bro. Mark. Na de ceremonie bleek dat fth. JL ons op project hopping liet gaan, iets waar we half op gerekend hadden... Zodoende kwamen we dus in 10 dagen langs heel wat projecten in Chennai, Coimbatore, Salem, (Krishnagiri voor een Holy Communion) en Bangalore. We zouden eerst naar Bangalore gestuurd worden, dus het was wel heel interessant om te zien wat voor project(en) dat was (waren). Laat dat dan net weer zijn waar we eigenlijk op gehoopt hadden, heuse straatkinderen die aankomen waaien, soms blijven, soms weggaan, soms opgezocht worden door hun straatvriendjes/ vijanden midden in de nacht... ja spannende verhalen. Maar goed, we hebben ons niet te veel gek gemaakt door hier te veel aan te denken. Het grote voordeel van ons verblijf in Pondy is in ieder geval dat we echt heeeeeeeeel veel culturele aspecten meekregen hebben en India in elke (bevolkings)laag gezien hebben en bovendien zijn de kinderen hier rete schattig natuurlijk.

Zo leuk, we kwamen terug van het hoppen en een aantal jongens kwamen naar Marl: "You said 6 days sister, but it was 10!!!!" leuk om te weten dat je gemist wordt, he Marl?

Voorlopig hebben we geen uitjes op het programma, hoewel we nog steeds naar Kochin moeten. 17 Juni hebben we een bruiloft van een familielid van fth. JL, Alphonse, in Salem, dat wordt weer lekker eten :>!

Over kilo's gesproken, helaas... mijn moeder had gelijk... Froukje is in India zeker niets kwijtgeraakt. Dat jullie het even weten, kan het altijd nog meevallen als jullie me weer zien.

xfr

• 05 Juni 2005 - 16:36

Djamilah:

Hey Froukmeister,
    Ik ben ook zeker niks kwijtgeraakt ;), dus wat dat betreft ben je niet alleen :)
    X Djamiel

• 07 Juni 2005 - 10:39

Anke:

Ik wacht op antwoord!!!!!!!!!!!!

• 07 Juni 2005 - 15:42

Opa B Rand:

Hoera darling
    We popelden om van je te horen.Blij met de goede berichten. Je gewicht nemen we op de koop toe. Hier in Hua Hin is een waar paradijs voor ons. Geen medel;idjen dus met ons. Geniet van de laatse weken dear. Knuffel Opa

• 10 Juni 2005 - 19:35

Hanny:

Wat let jullie om nog een keertje terug te gaan?
    Veel ervaringen rijker en gerichter naar projecten van jullie keuze. Maar wellicht zijn er nog heel wat meer plekkken en volken die een bezoek van jullie waard zijn.